Hogyan tette a ‘Business Casual’-t a Levi’s az amerikai munkahelyek standardjává? 😎
Év: 1992
Média: Nyomtatott
1992-ben a Levi’s egy brossúrát küldött 25000 HR osztálynak az USA-ban. Ez a füzet bizonyult a kulcsnak a Levi’s eladási visszaesésének megoldásához. A külföldi alacsony költségű termékekkel szembeni növekvő verseny rontotta a profitjukat. 📉
A Levi’s azonosított egy egyedi üzleti lehetőséget: megjelent egy új trend, amely a munkahelyen viselt laza ruházatot preferálta. Azonban nem mindenki volt ezzel egyetértésben, úgy gondolták, hogy a „casual”-t félreértelmezték, és zöld utat adtak a helytelen és nem professzionális öltözködésnek.
A „business casual” egy öltözködési stílus, amely a hivatalos (business formal) és a hétköznapi (casual) öltözködés között helyezkedik el. Ez a stílus általában a munkahelyeken elfogadott, ahol nem szükséges a hagyományos üzleti öltöny viselése, de mégis elvárás a professzionális és rendezett megjelenés.
A Levi’s úgy gondolta, hogy a laza öltözködési trend mégis meg fog maradni. A marketingcsapatuk úgy döntött, hogy létrehoz egy útmutatót a hétköznapi üzleti öltözködéshez. A füzetükben szerepeltek az „business casual” öltözködés megfelelő irányelvei, a Levi’s termékekkel bemutatva az útmutatóban. Egy álcázott reklámkampány! 🔔
Miért volt olyan sikeres a Levi’s reklámkampánya?
A legjobb reklámok nem mindig tűnnek reklámoknak. A kampány célja az volt, hogy megoldja a fogyasztók problémáit azzal, hogy választ ad a „Mi az a hétköznapi üzleti viselet?” kérdésre.
A Levi’s sikerének alapja az oktatás volt, egy olyan kampányt építve, amely oktatóanyagból állt. Ez motiválta a HR menedzsereket, hogy a Levi’s reklámját a célközönségnek úgy terjesszék, hogy az hiteles és természetes érzést keltett.
Az irányelvek létrehozásával a márka magát hirdette megoldásként egy növekvő problémára. A Levi’s innovatív kampánya új piacot nyitott meg a munkaruha számára egy egész generáció szakembereinek.
A Levi’s legjobb reklámkampánya: Eredmények
Amikor a Levi’s elkezdte a kampányát, csak a vállalatok 66%-ának volt öltözködési szabályzata. Három évvel később ez a szám 90%-ra emelkedett. 1995-re a Levi’s 10%-os növekedést jelentett az előző évhez képest, ami 6,2 milliárd dollárt tett ki.
Az „out of the box” gondolkodás vezetett ahhoz, hogy ez a zseniális és bátor lépés az egyik legjobb reklámkampányuk a mai napig.
Nagy-Kozma Aletta



